پس از جراحی لثه وکاشت ایمپلنت چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

جراحی لثه کاشت ایمپلنت _ عمل جراحی که در دهان شما انجام گرفته جهت حفظ سلامتی ونگهداری دندانهای طبیعی شما می باشد وبه منظور موفقیت درمانی نکات زیر را باید رعایت کرد

.روی محل جراحی شده با یک خمیر پانسمان پوشیده شده است.این خمیر باعث محافظت لثه در مقابل تحریکات خارجی شده،درد را کاهش داده و به ترمیم زخم کمک می کند.سعی کنید تا مراجعه بعدی خمیر در محل باقی بماند.

.حدود سه ساعت پس از عمل از خوردن غذای گرم خودداری کنید تا خمیر پانسمان سفت شودو بعد از آن نیز از غذاهای نیمه جامد ومایع استفاده کنید.

.روی ناحیه ای را که پانسمان شده مسواک نزنید و با این قسمت تا چند روز غذا نخورید این در حالی است که باید قسمت هایی از دهان را که در جلسات قبل عمل شده تمیز نمائید

.اگر از نواحی که در جلسات قبل عمل شده است موقع مسواک زدن خونریزی جزئی دارد نگران نباشید زیرا این حالت به دلیل ناقص بودن ترمیم است که به تدریج با رعایت دقیق بهداشت ترمیم آن کامل وخون قطع خواهد شد.

 

پس از جراحی لثه و کاشت ایمپلنت به فعالیت های عادی خود ادامه دهیداما تا حدود سه روز پس از عمل از انجام فعالیتها و ورزش های سنگین خودداری کنید

.ممکن است ناحیه عمل و درنتیجه همان طرف از صورت شما قدری متورم شود تورم بعد از عمل دلیل بر عفونت نمی باشد.نگران نباشید زیرا بعد ازچند روز خود به خود از بین می رود البته می توان با قرار دادن یخ در ناحیه پس از عمل تا چند ساعت تورم را کاهش داد.

.درد پس از عمل با مصرف داروهایی که در نسخه شما تجویز شده کنترل می شود بنابراین مصرف مسکن را تا زمانی که احساس درد و ناراحتی می کنید ادامه دهید.

اگر پنی سیلین یا آنتی بیوتیک دگری در نسخه شما تجویز شده است تمام این داروهای تجویز شده را طبق دستور مصرف کنید.

گاهی ممکن است قدری خونابه چند ساعت اول پس از عمل در دهان شما دیده شود این طبیعی است وخود به خود برطرف می شود.اگر خونریزی ادامه داشت به ترتیب زیر عمل کنید:

الف)با ملایمت دهان خود را با آب سرد بشوئید.

ب)یک تکه گاز مرطوب در دوطرف خمیر پانسمان قرارداده و با انگشت شست وسبابه به مدت نیم ساعت محل خونریزی را فشار دهید.

ج)غذای شما در هفته اول بعد از جراحی بایستی بیشتر شامل مواد پروتئینی ،ویتامین ها و مایعات باشد تا هرچه زودتر زخم شما ترمیم یابد.

.سیگار نکشید زیرا باعث تاخیر ترمیم زخم می شود .

.اگر احساس مزه بد و نامطبوع داشتید دهان را با محلول آب نمک سرد یا سرم فیزیولوژی به آرامی شستشو دهید.