دندان درد در دوران بارداری

دندان درد در دوران بارداری _ در مقدمه باید گفت که معاینه دندانها قبل از اقدام به بارداری بهترین راه حل پیشگیری از دندان درد در بارداری است.
اما در مجموع باید بدانیم که محیط دهان (لثه ها) در دوران بارداری بعلت تغییرات هورمونی، ملتهب و بسیار مستعد عفونت است. از طرفی خانمها بعلت ویار و تهوع در دوران بارداری رسیدگی کمتری به دندانهای خود میکنند و از طرف دیگر استفراغ خود عاملی است که محیط دهان را اسیدی و مستعد به پوسیدگی میکند .بنابراین یکی از بیماریهای عفونی شایع در دوران بارداری پوسیدگی است.

 

بارداری و پوسیدگی دندان

 

پوسیدگی عامل درد دندان است. حال با این دندان درد دوران بارداری چه کنیم ؟! بهترین زمان برای درمانهای دندانپزشکی سه ماهه دوم بارداری است. اما تحت شرایط خاص که اولا کمترین استرس حین درمان باید متوجه مادر باشد. ثانیا اگر نیاز به انجام گرافی در حین درمان باشد، باید حتما از روپوشهای سربی استفاده شود.
اما به هر حال در هر زمانی از دوران بارداری که هستید و دندان درد در حاملگی به سراغتان آمد، مراجعه به دندانپزشک بهترین راه حل است. دندانپزشکان برای موقعیتهای اورژانس آموزش دیده اند و میتوانند آرامش را به شما برگردانند تا بعد از فارغ شدن جهت انجام درمان اساسی اقدام کنید.

با این حساب از خود درمانی با مسکنهای متنوع در دوران بارداری جدا بپرهیزید و در عین حال نیازی به تحمل دندان درد حاملگی ندارید و با یک ویزیت دندانپزشک اقدامات لازم جهت کنترل دندان درد شما انجام خواهد گرفت.
ضمنا از سوالات رایج مادران باردار این است که آیا بی حسی های دندانپزشکی برای جنین مضر است؟! در پاسخ باید گفت در دوران بارداری از بی حسی های بدون اپینفرین استفاده میشود که در دوز مورد استفاده در دندانپزشکی مجاز است. در ضمن داروهایی که توسط دندانپزشکتان تجویز میشود متناسب با شرایط موجود شماست ،بنابراین استفاده از آنها بلا مانع است.